Szlak czarny Karpacz - Sowia Przełęcz

Szlak rozpoczyna się dość łagodnie, mijamy po lewej stronie Krucze Skały i kierujemy się w górę aż do tzw. Szerokiego Mostu gdzie skręcając w prawo przekraczamy potok i na rozwidleniu dróg skręcamy w lewo w kierunku Sowiej Doliny. Sowia Dolina słynie z istniejących tam wyrobisk i sztolni, gdzie dawniej wydobywano wiele kamieni szlachetnych, minerałów i rud. To tajemnicze i zaskakujące miejsce. Do dzisiaj można tam znaleźć wiele minerałów a na poszukiwaczy przygód i eksploratorów czeka jeszcze wiele nieodkrytych miejsc. Po wejściu do Sowiej Doliny szlak staje się bardziej stromy. Z początku kamienisty później zmienia się w ścieżkę stromo wznoszącą się zakosami w kierunku Sowiej Przełęczy. Przy dobrej pogodzie Sowia Przełęcz gwarantuje wspaniałe widoki na całą Kotlinę Jeleniogórską i Karpacz.

Użytkownicy piszą... (Dodaj)

1. rfc

Ze względu na strome podejścia, szlak polecam raczej jako drogę powrotną do Karpacza.

• Górny odcinek szlaku. W dole Karpacz. - User reviews: rfc about Szlak czarny Karpacz - Sowia Przełęcz
    1. katuszka

Nie zgodziłabym się - pod takie stromizny łatwiej jest podchodzić, niż schodzić, bo kolana mogą porządnie oberwać... Ale może to tylko moje doświadczenie.

2. szajbus

Różnorodny szlak z kilkoma przyjemnymi miejscami na odpoczynek.

• Widok w dół szlaku. W dali Karpacz. - User reviews: szajbus about Szlak czarny Karpacz - Sowia Przełęcz
    • Środkowy, jeszcze relatywnie płaski, odcinek szlaku na Sowią Przełęcz. - User reviews: szajbus about Szlak czarny Karpacz - Sowia Przełęcz
  3. redzki

Przeszedłem go 06.03.2014 bardzo oblodzony. Na odcinku około 700 m towarzystwo zjeżdżało na tyłku aby się nie połamać.

1. katuszka

Fakt, ten szlak zimą przypomina tor saneczkowy :)

Dodaj swoją opinię

Zaloguj się aby dodać opinię