Zielony szlak Kościelec - Góra Wszystkich Świętych - Góra Świętej Anny

Szlak rozpoczyna się przy bramie wejściowej Sanktuarium Matki Boskiej Bolesnej (Kościelec), przebiega tędy również Główny Szlak Sudecki.

Niedaleko początku szlaku znajduje się wieża widokowa na Górze Wszystkich Świętych. Rozciąga się stąd piękny widok na Góry Sowie, Góry Suche, Góry Bardzkie, Góry Stołowe, Góry Bystrzyckie, Kotlinę Kłodzką i Masyw Śnieżnika.  Wieża ma wysokość ok. 15 m. Zbudowana jest z kamienia na planie koła, zwęża się nieco ku górze. Zwieńczona jest galeryjką i okrągłą latarnią przykrytą stożkowatym, blaszanym daszkiem z masztem. W pobliżu wieży znajduje się wigwam z miejscem na ognisko i kilka ławek. Jest to idealne miejsce na piknik.

Dalej szlak prowadzi stromo w dół lasem.  Po drodze po prawej stronie mijamy działający kamieniołom czerwonego piaskowca. Szlak prowadzi drogą gruntową między kilkoma gospodarstwami. Następnie skręca w prawo łąkami do kolejnej części drogi. Oznaczenie szlaku kieruje nas przez kolejną łąkę, stoi tutaj drewniany płot, który trzeba przejść (przeskoczyć). Cały czas prosto przez pastwisko (mogą paść się tu krowy lub konie). Po minięciu przekaźnika delikatne podejście prowadzące na Górę Świętej Anny i stojącą tam wieżę widokową.

Wieża nie jest dostępna dla turystów z powodu umieszczonych na niej przekaźników radiowych. Pod wieżą znajduje się miejsce na ognisko.

Wędrówkę kończymy przy barokowej kapliczce Św. Anny z XVII wieku. Znajduje się tutaj węzeł szlaków żółtego i zielonego. Szlak zielony prowadzi dalej przez Nową Rudę, Wzgórza Włodzickie aż na Wielką Sowę.

Warto zaznaczyć, że pomimo odnowionych oznakowań szlak jest trudny do nawigowania z uwagi na przebieg jego części łąkami i pastwiskami.

Dodaj swoją opinię

Zaloguj się aby dodać opinię