Zielony szlak Łodygowice - Czernichów

Zielony szlak pieszy z Łodygowic do Czernichowa ma nieco ponad 7 km i można go przejść w ciągu jednego dnia. Po drodze doprowadza on na 600-metrowy szczyt Łysy Groń, z którego roztacza się wspaniały widok na panoramę Beskidu Małego.

Zielony trakt rozpoczyna się w Łodygowicach, przy stacji PKP. Jest to bardzo malownicza, turystyczna miejscowość nad zachodnim brzegiem Jeziora Żywieckiego. Jej centrum leży w widełkach uchodzących do tego akwenu potoków Żylica i Kalonka. W Łodygowicach, poza licznymi ośrodkami wczasowymi i domkami letniskowymi, można odnaleźć wiele tradycyjnych, góralskich chałup i przydrożnych kapliczek. Warto w nich zwrócić szczególną uwagę na XVII-wieczny, drewniany kościół pw. św. Szymona i św. Judy Tadeusza oraz pochodzący z tego samego okresu, murowany dwór, zwany miejscowym zamkiem. W bezpośrednio sąsiadującym z Łodygowicami od zachodu Zarzeczu można natomiast odnaleźć sporą marinę jachtową nad Jeziorem Żywieckim.

Zielony szlak turystyczny prowadzi od stacji PKP w Łodygowicach najpierw na południowy wschód, ulicą kolejową, a następnie w lewo, przez przejazd kolejowy, w ulicę Przejazdową. Na najbliższym skrzyżowaniu, przy budynku szkoły, trzeba następnie skręcić w prawo, w ulicę Piłsudskiego. Trakt prowadzi nią cały czas prosto, aż do niewielkiego lasku, przed którym skręca znów w lewo, w ulicę Królowej Jadwigi. Ta ostatnia prowadzi przez mostek nad Żylicą, aż do wcześniej wspomnianego, zabytkowego kościółka. Przed świątynią trzeba jeszcze skręcić w prawo, w ulicę Młody, i w lewo, w ulicę Sobieskiego, która ciągnie się aż na skraj miejscowości.

Za ostatnim skrzyżowaniem zielony szlak odbija po skosie na prawo, w obsadzoną drzewami ulicę Szklarską, która wyprowadza nas z obszaru zabudowanego miejscowości. Droga przez pewien czas mija niewielkie pola uprawne, a następnie zaczyna się wspinać na zalesione, górskie stoki. Po dłuższej chwili wspinaczki dochodzimy na polankę pod szczytem Łysego Gronia (601 m n.p.m.). Nasz szlak zbiega się tam na chwilę z oznakowanym na żółto traktem turystycznym, którym udając się w lewo, można by dojść na pobliski Przysłop (629 m n.p.m.).

Zielony szlak schodzi wschodnim stokiem Łysego Gronia w stronę Tresny, aby mniej więcej w połowie drogi przed tą miejscowością odbić w lewo, w stronę Czernichowa. Ten ostatni jest popularną miejscowością turystyczną, usytuowaną na zachodnim brzegu rzeki Soły. Czernichów leży poniżej 39-metrowej tamy w Tresnej, która spiętrza wody Jeziora Żywieckiego. Wypływając z niego żaglówką na północ, po krótkim czasie można dotrzeć do kolejnego, retencyjnego zbiornika w tym rejonie, czyli Jeziora Międzybrodzkiego.

Użytkownicy piszą... (Dodaj)

1. favrielle

Widoki z szlaku i okolic

• Łodygowice, Adrian.s6 cc-by-sa 3.0  - User reviews: favrielle about Zielony szlak Łodygowice - Czernichów
    • Łodygowice dwór, Gower cc-by-sa 3.0  - User reviews: favrielle about Zielony szlak Łodygowice - Czernichów
    • Jezioro Żywieckie – widok ze Skrzycznego, Kkic, cc-by-sa 3.0 - User reviews: favrielle about Zielony szlak Łodygowice - Czernichów
    • Jezioro Żywieckie - User reviews: favrielle about Zielony szlak Łodygowice - Czernichów
    • Jezioro Żywieckie z Góry Żar, Ravos cc-by-sa 2.5 - User reviews: favrielle about Zielony szlak Łodygowice - Czernichów
  2. gory_sekina_hamalla
  3. gory_sekina_hamalla

GORY SEKINAHAMALA

HA MAL LA

• GORY SEKINAHAMALA

- User reviews: gory_sekina_hamalla about Zielony szlak Łodygowice - Czernichów
  4. gory_sekina_hamalla
  5. gory_sekina_hamalla

Dodaj swoją opinię

Zaloguj się aby dodać opinię