Bieszczady

Bieszczady - szlaki, przewodniki i artykuły

Szlak rowerowy: Przełęcz Hyrcza - Solinka

Trasę zaczynamy na Przełęczy Hyrcza. Jedziemy starą polną drogą w stronę pięknie położonej doliny Łopienki. Łopienka – nieistniejąca już miejscowość. W głębi doliny w rozwidleniu strumienia znajduje się studencka baza namiotowa. Zjeżdżając niżej u zbiegu potoków stoi niedawno odremontowana cerkiew z XVIII w. Dalej jedziemy poruszając się wzdłuż potoku, po przejechaniu mostku napotykamy szlaban ograniczający ruch samochodów. 6,0km: Skrzyżowanie w Polankach - skręcamy w prawo (jadąc w lewo dotarlibyśmy do Terki) obok parkingu. Po lewej stronie pole namiotowe i mini-bar a [...]

Niebieski pieszy "Szlak Ikon - Dolina Sanu"

Przez Gminę Sanok przebiega „Szlak ikon - dolina Sanu” oznaczony biało-niebiesko, dogodny do wędrówek pieszych i rowerowych. Jego szczególną atrakcją są cerkwie: drewniana greckokatolicka w Dobrej z XlX w. obecnie kościół rzymskokatolicki, cerkiew drewniana greckokatolicka w Łodzinie z 1743 roku, aktualnie kościół rzymskokatolicki, cerkiew drewniana greckokatolicka w Hłomczy z 1859 r., cerkiew drewniana greckokatolicka w Tyrawie Solnej z 1830 r. (aktualnie kościół rzymskokatolicki). Przy okazji podróżowania tym szlakiem zobaczyć można zespoły dworsko - parkowe w Jurowcach, w Załużu, [...]

Szlak Greenway Uherce

Czerwony szlak rowerowy ma ponad 13 km i pozwala dotrzeć z miejscowości Uherce Mineralne pod Leskiem do wsi Bóbrka nad Jeziorem Myczkowskim, koło Soliny. Wiedzie przez zalesione pagórki do jednego z najciekawszych turystycznie zakątków polskich Bieszczad, pokonując po drodze różnice wysokości rzędu 150 m. Uherce Mineralne leżą parę kilometrów na wschód od Leska, w Kotlinie Uherczyńskiej, na pograniczu Bieszczadów i Pogórza Przemyskiego. Miejscowość ta jest położona wysokości 360 m n.p.m. i przepływa przez nią wpadająca do Sanu rzeczka Olszanka. Można się w niej zatrzymać w gospodarstwie [...]

Niebieski szlak rowerowy: Cisna - Przełęcz Żebrak

START: Cisna - Warto wstąpić do Informacji Turystycznej aby zasięgnąć wszelkich niezbędnych informacji, oraz zobaczyć wystawę w Gminnym Centrum Kultury i Ekologii (może to będą zdjęcia z najpiękniejszych miejsc w Bieszczadach, może wystawa miejscowych twórców) lub stałą ekspozycje gobelinów wykonanych przy GCKiE. Przed nami skrzyżowanie, na którym skręcamy w prawo w kierunku Dołżycy, Kalnicy i Wetliny. W miejscowości znajduje się: Urząd Gminy, Punkt Informacji Turystycznej, Apteka, Ośrodek Zdrowia, Poczta, Stacja Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej, filia banku PKO BP, wypożyczalnie rowerów, [...]