Karpaty - szlaki, przewodniki i artykuły

Granią Tatr Zachodnich

W piątek około godziny 22-giej z synem dojechaliśmy na parking Pod Spalenou. Zastały nas egipskie ciemności i tysiące gwiazd. Wskoczyliśmy w dresy, polary, koc i po nagrzaniu auta próbowaliśmy zasnąć. Niestety temperatura około 8 st C szybko dawała się we znaki i w aucie. Dogrzewaliśmy jeszcze o 24-tej i 2-giej. O 4-tej nad ranem stwierdziliśmy, że trzeba się zbierać. Wcieliśmy po 2 pączki + gorącą herbatę i równo 5-ta rano w drogę. Tomek czołówka - ja latarka. Po przebicu się przez las - 8 min zielonym szlakiem do drogi prowadzącej już czerwonym szlakiem na Tatliakovą Chatę. Wiedziałem [...]

Czerwony szlak z Cudakowej Polany na Ciemniaka

Dojście na jedne z najpiękniejszych szczytów w Tatrach Zachodnich. Mimo długiego czasu przejścia podawanego na mapach (4 godziny) można przejść go spokojnie w niecałe 3 godziny idąc normalnym tempem z krótkimi przerwami Szlak rozpoczyna się w Dolinie Kościeliskiej (ok 15 minut od wejścia). Przez pierwszą godzinę czeka nas monotonne i męczące podejście przez las. Po tym czasie dochodzimy na Polanę Upłaz. Pięknie widać z niej Kominiarski Wierch. Po przejściu polany ponownie wchodzimy w las. Tym razem kończy się on szybciej. Po wyjściu na nieosłonięty teren rozpościerają się piękne widoki. [...]