Kuźnice - szlaki, przewodniki i artykuły

z Kondrackiej Kopy na Kasprowy Wierch

To mój pierwszy opis, więc proszę o wyrozumiałość. Wraz z moją drugą połówką i "doczepką" (czyt. najmłodszym braciszkiem) planowaliśmy wybrać się w Tatry. Trasa wybrana więc pora czekać na łądną pogodę. Padło na niedzielę 5 października. Z Brzeska wyjechaliśmy jakoś przed 6, było troszkę ponuro, ale im bliżej gór tym lepiej, i tak przed 8 przywitał nas wspaniały widok Tatr. A więc idziemy. Wyruszamy z Kuźnic, wchodząc na niebieski szlak, po drodze mijamy budkę i płacimy wstęp. Młodzian jak to zwykle bywa, od razu jest głodny ;) wcina banana i jak gdyby nigdy nic wyrzuca skórkę obok [...]

Niebieski szlak rozgałęzienie zachodnie Drogi Brata Alberta przy klasztorze

Krótki i łatwy fragment niebieskiego szlaku Kuźnice – Giewont za klasztorem Albertynek rozgałęzia się i daje turystom 2 możliwości przejścia przez Kalatówki: zachodni wariant przez polanę obok Hotelu Górskiego na polanie oraz wschodni, mijający Kalatówki przy dolnym ograniczeniu. Jeśli wybierzemy wariant zachodni, mamy okazję spojrzeć z góry na Polanę Kalatówki, a także podziwiać Suchy Żleb opadający z Kalackiej Kopy. Możliwość odpoczynku przy Hotelu Górskim Kalatówki.

Popołudniowa przebieżka

Wycieczka pieszo-biegowa jednym z najpopularniejszych szlaków - niebieskim na Giewont. Słoneczna pogoda (mimo pażdziernika) dopisała i szlak zaoferował rewelacyjne widoki. Piwo z żurkiem na Kondratowej dopełniło miłego wrażenia. Powrót już był trochę wolniejszy, głownie ze względu na w/w żurek i konieczność użycia czołówki. Oczywiście wszystkim sugeruję wybrać się nieco wcześniej, aby nie ryzykować powrotu po ciemku.

Kasprowy - Świnica - Kuźnice

Trasa zaczyna się od postoju w kolejce (2h) na wjazd na szczyt Kasprowego Wierchu. Z Kasprowego podążamy czerwonym szlakiem aż na szczyt Świnicy. Po podejściu na szczyt chwila odpoczynku i zachwyt pięknymi widokami ( kto sam nie zobaczył ( zobaczy ) to zdjęcia nie oddają nawet połowy wrażeń :) Ze szczytu podążamy nadal czerwonym szlakiem , zejście nie należy może do trudnych ale w klapkach lepiej się nie wybierać :) a można było takich ludzi spotkać. Dalej szlakiem niebieskim do Czarnego Stawu Gąsienicowego ( na początku niebieskiego szlaku podobnie jak przy zejściu ze Świnicy łańcuchy [...]