Puszcza Zielonka - szlaki, przewodniki i artykuły

Trasa nordic walking "POLNA" w okolicach Kiszkowa

Trasa rozpoczyna się na parkingu przed Sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia w Dąbrówce Kościelnej (więcej informacji na str. 11). Dalej prowadzi polami z urokliwymi punktami widokowymi, a w drugiej części kieruje piechurów przez lasy Puszczy Zielonka, doprowadzając w finale na parking św. Jakuba w Dąbrówce Kościelnej i dalej, z powrotem pod Sanktuarium. Wyruszamy w drogę (towarzyszy nam rowerowy Pierścień Powiatu Poznańskiego i Szlak św. Jakuba), w kierunku na południowy-wschód, mijając po lewej stronie cmentarz parafialny. Dalsza droga to mozaika pól i lasów sosnowych. 1,2 km – [...]

Żółty szlak Kobylnica - Dziewicza Góra

Krótki, przyjemny szlak na najwyższe wzniesienie okolic Poznania - Dziewiczą Górę. Początek szlaku znajduje się na brukowanej drodze tuż przy stacji PKP w Kobylnicy. Od stacji asfaltową drogą podążamy w stronę Wierzenicy (ok 4km). Znajduje się tam drewniany kościółek, jeden z wielu na Szlaku Kościołów Drewnianych w Puszczy Zielonce. Tam też kończy się utwardzona droga i dalej już leśnymi drogami i ścieżkami kierujemy się na Dziewiczą Górę. Trasa niezbyt trudna (chociaż wózkom spore trudności mogą sprawić leśne koleiny, piachy i korzenie) i [...]

Trasa nordic walking "JEZIORNA" wokół Jeziora Swarzędzkiego

Spacerowa trasa swarzędzka nordic walking rozpoczyna się przed wejściem głównym na Pływalnię „Wodny Raj” – jednym z obiektów SCSiR. Ruszamy w stronę lodowiska. Za budynkiem lodowiska wchodzimy na ścieżkę spacerową, biegnącą wzdłuż brzegu jeziora. Na wysokości kościoła św. Marcina ścieżka skręca w lewo. Po 700 metrach dochodzimy do przystani wodnej. Jest tu plac zabaw, ławeczki i pomost. Tuż przed przystanią ma swój początek ścieżka zdrowia. Warto wiedzieć, że w Swarzędzu trenuje UKS Canoe, propagując ciekawą i rzadką w Polsce dyscyplinę: kajak–polo. W letnie dni można spotkać [...]