Rowery - szlaki, przewodniki i artykuły

Niemcy rowerem - Dolna Saksonia

Celem naszej rowerowej podróży była położona na północy Niemiec Dolna Saksonia. To drugi co do wielkości i najbardziej zróżnicowany niemiecki kraj związkowy. Nigdzie indziej w Niemczech nie można rano wędrować po górach, a wieczorem spacerować nad morzem. Postanowiliśmy obrać kierunek na góry Dolnej Saksonii - Harz, a następnie zobaczyć żyjące rowerami Pogórze Wezerskie. Rozpoczęła i zakończyła naszą podroż stolica Dolnej Saksonii - Hanower.

Włochy na rowerze. Trentino

Podczas drugiej mojej wizyty na rowerze we Włoszech trafiłem do prowincji Trentino. Trasę wyznaczyło prawie 400 kilometrów drog rowerowych poprowadzonych po prawie wszystkich dolinach Trentino. Star i meta w Trydencie, a potem między innymi słynne Lago di Garda, Val Rendena i narciarska Madonna di Campiglio. Przez słoneczną dolinę Val di Sole ruszyłem do Val di Non do doliny Adygi. Przez Val di Fiemme, znane Cavalese i Predazoo, a potem Passo Rolle dotarłem do doliny Valsugana i z powrotem do Trydentu. Piękna trasa!

Subregion Zachodni - rowerowe Śląskie

Każdy turysta wie, gdzie leżą znane śląskie miasta jak Rybnik, czy Racibórz. Lecz gdy wspominałem o planach wyjazdu do Subregionu Zachodniego, znajomi wyobrażali sobie mnie jadącego na rower gdzieś pod niemiecką granicę. A tymczasem Subregion Zachodni to potoczne określenie Związku Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego z siedzibą w Rybniku. Ciekawego i - wbrew wciąż funkcjonującym, mylnym wyobrażeniom - zielonego i przyjaznego rowerzyście regionu, świetnego na małą, weekendową wyprawę rowerową.

Beskid Niski na rowerze

W Beskidzie Niskim z rowerem byłem po raz drugi. Wcześniej uczestniczyłem w pieszych rajdach po terenie Beskidu Niskiego i narciarskich wycieczkach na biegówkach. Tym razem z Nowego Sącza, przez znane nam świetnie rejony Izb i Bielicznej, później Skwirtnego i Hańczowej, w końcu przez Radocynę, dolinę Wisłoka, Wołowiec i Bartne, przez Gorlice dotarłem do Grybowa. Jak zawsze Beskid Niski zachwycał ciszą, porywał beskidzkim nastrojem i wspomnieniami łemkowskiej kultury.

Wiślana Trasa Rowerowa - z Oświęcimia do Szczucina

Wiślana Trasa Rowerowa na małopolskim odcinku jest pierwszą oddaną do uzytku trasą rowerową systemu dróg rowerowych Velo Małopolska. Wkrótce wzdłuż głownych rzek Małopolski i na trasach europejskich tras EuroVelo pojawią się nowe drogi rowerowe i nowe oznaczenia, zamieniając Małopolskę w rowerowy turystyczny raj. Na gotowej Wiślanej Trasie Rowerowej można zobaczyć między innymi Oświęcim, Tyniec, Kraków (warto zrobić dzień przerwy), Niepołomiec, Zalipie i Szczucin.