Suchy Groń - szlaki, przewodniki i artykuły

Zielony szlak pieszy Markowe Szczawiny - Zawoja - Składy

Przebieg: Polana Markowe Szczawiny - Suchy Groń - wiata - Zawoja Markowa - Muzeum BgPN - Zawoja Składy. Opis trasy: Krótki pięciokilometrowy szlak doprowadzający do Schroniska PTTK na Markowych Szczawinach, przy którym zaczynamy i schodzimy doliną Markowego Potoku, do przysiółka Zawoi, Składy.  Od Markowych (1180 m n.p.m.), położonych na malowniczych północnych stokach Babiej Góry (1725 m n.p.m.), wyruszamy Pośrednim Borem w dół na północ grzbietem Suchego Gronia. Docieramy do granicy Babiogórskiego Parku Narodowego, w pobliżu której są: skansen PTTK im. J. Żaka, informacja turystyczna [...]

Niebieski szlak pieszy Poręba Wielka - Czoło Turbacza

Przebieg: Poręba Wielka - Stróże - rzeka Koninka - kościół Matki Bożej Fatimskiej w Porębie Wielkiej - Koninki: Borek, Filipy - Las Podobiński - granica GPN - OW Koninki - potok Turbacz - Polana Szałasisko - Suchy Groń - Polana Średnie - Polana Czoło Turbacza - Czoło Turbacza. Opis trasy: Trasę możemy zacząć z centrum Poręby Wielkiej. Maszerujemy doliną rzeki Koninki. Na północym- wschodzie w oddali ujrzymy Starmachowski Groń (766 m n.p.m.) a na południowym- zachodzie szczyt Barczana (765 m n.p.m.). Za przysiółkiem Filipy wchodzimy w tutejszy Las Podobiański a za Ośrodkiem Wypoczynkowym [...]

Żabnica Skałka – Suchy Groń – Słowianka – Grochołówka – Skała – Żabnica Skałka

Naszą wycieczkę rozpoczynamy w Żabnicy Skałka, skąd wzdłuż trasy rowerowej podchodzimy łagodnie na Suchy Groń (868 m npm.), aby dalej za znakami czerwonymi dojść do Stacji Turystycznej "Słowianka". Dalej również za znakami czerwonymi, kierujemy się w stronę Abrahamowa. Po około 1,5 km, przy pierwszych zabudowaniach skręcamy w prawo w "rowerówkę" (UWAGA! BRAK OZNACZENIA PRZY SKRĘCIE). Ta droga poprowadzi nas na przełęcz pomiędzy Magurą (891 m npm.), a Skałą (946 m npm.). Tu ponownie skręcamy w prawo i granią Grochołówki (bez znaków) wędrujemy na Skałę (946 m npm.), po drodze mijając [...]