Turystyka rowerowa - szlaki, przewodniki i artykuły

Beskid Niski na rowerze

W Beskidzie Niskim z rowerem byłem po raz drugi. Wcześniej uczestniczyłem w pieszych rajdach po terenie Beskidu Niskiego i narciarskich wycieczkach na biegówkach. Tym razem z Nowego Sącza, przez znane nam świetnie rejony Izb i Bielicznej, później Skwirtnego i Hańczowej, w końcu przez Radocynę, dolinę Wisłoka, Wołowiec i Bartne, przez Gorlice dotarłem do Grybowa. Jak zawsze Beskid Niski zachwycał ciszą, porywał beskidzkim nastrojem i wspomnieniami łemkowskiej kultury.

Islandia na rowerze

Na Islandię trafiliśmy dość przypadkowo - podanej informacji o nowym połączeniu lotniczym towarzyszyły bardzo promocyjne ceny. I godzinę po tym, jak świat poznał nową trasę samolotów z Gdańska do Keflaviku mieliśmy kupione bilety. Islandia okazała się przepiękną, choć surową krainą. Pełną śladów wulkanicznej działalności i potęgi natury. Spektakl, jaki podziwialiśmy na brzegu Oceanu Atlantyckiego zostanie nam w głowach na długo.

Trasa rowerowa Menu. Rowerem po Niemczech

Oficjalna długość całego szlaku wynosi około 600 kilometrów - my przez osiem dni przejechaliśmy około 550 kilometrów z Bayreuth przez Kulmbach, Schweinfurt, Bamberg, Würzburg i Aschaffenburg do Frankfurtu nad Menem, z powodów logistycznych opuszczając pierwsze i ostatnie kilometry oficjalnego przebiegu. Warto wiedzieć, że trasa wzdłuż Menu ma dwa początki, gdyż ten właściwy Men bierze swoje wody z połączenia dwóch mniejszych rzek - Menu Białego i Czerwonego. Częściej wybieranym jest wariant "czerwony" ze względu na przepiękne miasto Bayreuth, będące świetnym wprowadzeniem w klimat [...]

Rowerowy Beskid Śląski

Cztery dni spędziłem na rowerowych szlakach Beskidu Śląskiego - na Wielkiej Pętli Beskidzkiej. Piękne kolory jesieni, ciekawe miejsca, smaczne śląskie smaki, pozytywnie ludzie, ale przede wszystkim świetne rowerowe trasy województwa śląskiego. Najlepsze - te po grzbiecie Szarculi, od Kubalonki w stronę Baraniej Góry i pod słowacką granicą, w dolinie Krężelki.

Włochy na rowerze. Trentino

Podczas drugiej mojej wizyty na rowerze we Włoszech trafiłem do prowincji Trentino. Trasę wyznaczyło prawie 400 kilometrów drog rowerowych poprowadzonych po prawie wszystkich dolinach Trentino. Star i meta w Trydencie, a potem między innymi słynne Lago di Garda, Val Rendena i narciarska Madonna di Campiglio. Przez słoneczną dolinę Val di Sole ruszyłem do Val di Non do doliny Adygi. Przez Val di Fiemme, znane Cavalese i Predazoo, a potem Passo Rolle dotarłem do doliny Valsugana i z powrotem do Trydentu. Piękna trasa!