Ustrzyki Górne - szlaki, przewodniki i artykuły

GSB odcinek: Komańcza - Wołosate

Jest to fragment Głównego Szlaku Beskidzkiego im. Kazimierza Sosnowskiego przebiegający przez Bieszczady. Ma ponad 93 km długości. Przemierzając go, można wdrapać się na wiele z najciekawszych szczytów w Bieszczadach i zwiedzić zatopione w tych górach, tajemnicze osady. Po drodze można się zatrzymywać na licznych polach namiotowych, w schroniskach, a także w hotelach w paru leżących na szlaku, popularnych kurortach. Rozpoczynamy naszą wyprawę w Komańczy, malowniczej wsi nad rzeką Osławicą (dopływ Osawy) i potokiem Barbarka, w powiecie sanockim. Jest ona popularną bazą wypadową na [...]

Niebieski szlak pieszy z Przemyśla do przełęczy Beskid nad Ożenną

Szlak ten prowadzi przez najdzikszy i najmniej przeobrażony przez człowieka rejon Polski, dobry dla miłośników pieszych wędrówek, niewymagających na swej drodze luksusów i drogich hoteli. W zamian za to Bieszczady mogą nam zaoferować piękne widoki, oderwanie się od codziennych obowiązków i zgiełku miejskiego. Przy szlaku znajdują się szlaki konne, rowerowe, ścieżki przyrodnicze/edukacyjne, stacje kolejowe i przystanki autobusowe, są również trasy wojewódzkie oraz wiele zabytków.To warto zobaczyć!:​ Ustrzyki Górne:wyciąg narciarski i stadnina koni huculskichRównia:​Drewniany kościół [...]

Ustrzyki Górne "P" - Przełęcz Siodło - Tarnica - Wołosate

Wędrówka odbyła się w słoneczny i dość gorący sierpniowy dzień z dwójką dzieci (10 i 7 lat). Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy od parkingu przy kasie do Bieszcz. PN i podążaliśmy czerwonym szlakiem przez Szeroki Wierch (1268mnpm), Tarniczkę (1315mnpm), na Przełęcz Siodło (1275mnpm). Z Przełęczy żółtym szlakiem tam i z powrotem dostaliśmy się na Tarnicę     (1346 mnpm), a następnie z Przełęczy podążyliśmy niebieskim szlakiem do Wołosatego. Z dziećmi schodziliśmy dwa razy dłużej niż informowała nas mapa oraz tabliczki na szlaku. Cała wycieczka zajęła nam razem z wszystkimi postojami, [...]