Zielona Góra - szlaki, przewodniki i artykuły

Jagodowych Wzgórz (Zielona Góra, amfiteatr - pętla)

Zielony szlak Jagodowych Wzgórz rozpoczyna się i kończy (pętla) przy amfiteatrze w Zielonej Górze. Wędrówkę rozpoczynamy na parkingu przy amfiteatrze im. Anny German w Zielonej Górze. Idziemy ul. Niemena. Na jej końcu skręcamy lekko w prawo. Długa prosta prowadzi od Jagodowych Wzgórz (210 m n. p. m.) – jest to najwyższe wzniesienie w obrębie miasta. Idąc dalej skręcamy w lewo. Szlak układa się podobnie do litery S i przechodzi w pobliżu Wieży Bismarcka – 20 metrowa wieża widokowa. Tam skręcamy w lewo i droga szybko opada. Poruszamy się wąwozem. Dochodzimy do Góry Prawdy. Mijamy z prawej [...]

Szlak konny: Zielona Góra (zachód) - Bronków

Początek szlaku: okolice miejscowości Zielona Góra Koniec szlaku: miejscowość Bronków Długość szlaku: około 30 km Szlak rozpoczyna się w okolicach Zielonej Góry (po zachodniej stronie miasta) i wiedzie na zachód do miejscowości Bronków, w której znajduje się stadnina. Niemal całość szlaku znajduje się na terenach leśne oraz prowadzi przez polne ścieżki, przejazd szlakiem to także okazja do zwiedzenia zakątków rzeki Bóbr, która jest lubiana przez wędkarzy. Szlak wiedzie przez miejscowość Bobrowice, w której znajduje się neogotycki Kościół p.w. Podwyższenia Krzyża Świętego, a także [...]

Szlak konny: Zielona Góra - Milsko

Początek szlaku: pętla MZK przy ulicy Wrocławskiej w Zielonej Górze Koniec szlaku: miejscowość  Milsko Długość szlaku: około 20 km Trasa szlaku: Zielona Góra - Droszków - Zabór - Dąb Napoleon - Milsko (prom) Szlak rozpoczyna się w Zielonej Górze na pętli MZK, wiedzie przez Ośrodek Jeździecki w dzielnicy Raculka, osiedle Śląskie, Stary Kisielin do miejscowości Droszków, a dalej Zabór. W miejscowości tej znajdują się zabytki:wczesnobarokowy pałacpseudogotycki kościół św. JózefaPrzy wyjeździe z Zaborowa szlak wiedzie ścieżką przyrodniczą, która prowadzi do Dębu Napoleona. Drzewo to ma [...]

Żółty szlak pieszy Szprotawa - Zielona Góra

Szlak rozpoczyna się w Szprotawie pod kościołem Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny - najwyższym budynkiem w mieście, rozbudowywanym na początku XV w z jedno- do dwunawowej świątyni w stylu gotyckim. Legenda głosi, że kościół zbudowano w miejscu, w którym wcześniej miały miejsce pogańskie obrzędy. W Szprotawie warto też zwiedzić kilka innych obiektów leżących maksymalnie 500 m od szlaku:Dom Kultury,ogród jordanowski,brama Żagańska,muzeum Ziemi Szprotawskiej im. Dr. Felixa Matuszkiewicza.Ze Szprotawy zmierzamy na północ w kierunku Zielonej Góry przez wieś Kartowice do Siecieborzyc, [...]

Wielka Piasta (Zielona Góra, amfiteatr - Park Piastowski)

Czarny szlak Wielka Piasta rozpoczyna się przy amfiteatrze im. Anny German w Zielonej Górze, a kończy w Parku Piastowskim. Idąc ulicą Czesława Niemena kierujemy się w stronę potoku Pustelnik i dalej w stronę Góry Wilkanowskiej. W pobliżu Góry Wilkanowskiej obchodzimy od południa wieżę Bismarcka – jest to 20 metrowa wieża widokowa zbudowana z czerwonej cegły. Kierując się dalej na południe przekraczamy drogę Wilkanowo - Ochla. Trasa zbliżając się do Świdnicy wyraźnie opada, jednak nie dochodzi do samej miejscowości skręcając w lewo w stronę Ochli. Tam mijamy w odległości 100 m Skansen [...]