Znajkraj - szlaki, przewodniki i artykuły

Niemcy rowerem - Dolna Saksonia

Celem naszej rowerowej podróży była położona na północy Niemiec Dolna Saksonia. To drugi co do wielkości i najbardziej zróżnicowany niemiecki kraj związkowy. Nigdzie indziej w Niemczech nie można rano wędrować po górach, a wieczorem spacerować nad morzem. Postanowiliśmy obrać kierunek na góry Dolnej Saksonii - Harz, a następnie zobaczyć żyjące rowerami Pogórze Wezerskie. Rozpoczęła i zakończyła naszą podroż stolica Dolnej Saksonii - Hanower.

Włochy na rowerze. Trentino

Podczas drugiej mojej wizyty na rowerze we Włoszech trafiłem do prowincji Trentino. Trasę wyznaczyło prawie 400 kilometrów drog rowerowych poprowadzonych po prawie wszystkich dolinach Trentino. Star i meta w Trydencie, a potem między innymi słynne Lago di Garda, Val Rendena i narciarska Madonna di Campiglio. Przez słoneczną dolinę Val di Sole ruszyłem do Val di Non do doliny Adygi. Przez Val di Fiemme, znane Cavalese i Predazoo, a potem Passo Rolle dotarłem do doliny Valsugana i z powrotem do Trydentu. Piękna trasa!

Okolice Tomaszowa Mazowieckiego na rowerze

To był nasza druga wycieczka rowerowa po Łódzkiem. Tym razem w wakacje wybraliśmy się na weekend na szlaki rowerowe wokół Jeziora Sulejowskiego, Tomaszowa Mazowieckiego i Spały. Świetna pogoda, sympatyczne trasy i bardzo urozmaicone krajoznawczo okolice sprawiły, że spędziliśmy w województwie łódzkim kolejny ciekawy weekend. Wśród najciekawszych miejsc, do których dotarliśmy były między innymi efektowna, nie tylko sportowa Spała, poniemiecki bunkier dla pociągów specjalnych w Konewce, sulejowskie opactwo z efektownym romańskim kościołem i Tomaszowska Okrąglica - projekt turystyczny [...]