Znajkraj - szlaki, przewodniki i artykuły

Podkarpacie na rowerze: Twierdza Przemyśl

Forteczna Trasa Rowerowa składa się z dwóch pętli - północnej i południowej, prowadzących po zewnętrznym, drugim pierścieniu austriackich fortyfikacji Twierdzy Przemyśl. Łączna długość trasy to jedynie około 80 kilometrów, jednak biorąc pod uwagę sporą liczbę miejsc do zobaczenia po drodze, a także czasem wymagające warunki na trasie - podjazdy i miejscami trudną nawierzchnię - zdecydowanie warto jazdę podzielić na dwa dni z noclegiem w Przemyślu. Atrakcyjność krajoznawcza obydwu dni będzie bardzo podobna - austro-węgierskim rozdziałem historii regionu, liczbą ciekawych obiektów i [...]

Rowerowe Morawy Południowe

Białoruś, Gruzja, Grecja... Gdzie my nie mieliśmy jechać w tym roku, zawsze jednak los miał coś przeciwko naszym planom. Niespodziewanie stanęło na niedalekich Morawach. Dzięki rekomendacji Agaty i Emila, a także wyjątkowo łatwemu dojazdowi z naszego Gdańska. Bo nie ma wiele przesady w stwierdzeniu, że z Gdańska na Morawy jest... cały czas prosto ;)

Islandia na rowerze

Na Islandię trafiliśmy dość przypadkowo - podanej informacji o nowym połączeniu lotniczym towarzyszyły bardzo promocyjne ceny. I godzinę po tym, jak świat poznał nową trasę samolotów z Gdańska do Keflaviku mieliśmy kupione bilety. Islandia okazała się przepiękną, choć surową krainą. Pełną śladów wulkanicznej działalności i potęgi natury. Spektakl, jaki podziwialiśmy na brzegu Oceanu Atlantyckiego zostanie nam w głowach na długo.

Biegówki w Austrii: Ramsau am Dachstein

Wyjazd na narty biegowe do Austrii mieliśmy w planach od dawna. W końcu, gdy kolejna zima nie zapowiadała się na śnieżną w całej Polsce, ruszyliśmy na biegówkowe tournee po Alpach. Pierwszy przystanek - słynne Ramsau am Dachstein w regionie Schladming-Dachstein w Austrii. Na miejscu zastaliśmy ponad 200 kilometrów tras biegowych, świetną infrastrukturę, setki narciarzy w każdym wieku na nich. Przez kilka dni biegaliśmy na alpejskich trasach po dolinach i miejscowościach wokół Ramsau. Na koniec - wisienka na narciarskim torcie - narciarskie trasy biegowe na masywie Dachstein na prawie [...]

Biegówki w Austrii: Kleinwalsertal

To było jedno z niewielu miejsc w Alpach Wschodnich, które podczas ciepłej oferowało aż około 50 kilometrów tras biegowych. Położona niedaleko bawarskiego Obserstdorfu austriacka dolina Kleinwalsertal zapewniła nam trzy dni świetnej biegówkowej rozrywki. Narciarsie wycieczki z widokiem na Alpy Algawskie robiły wrażenia na wszystkich narciarzach biegowych, których mieliśmy okazję spotkać w te dni.