aleja Przewodników Tatrzańskich - szlaki, przewodniki i artykuły

Czarny szlak Droga Pod Reglami spod Wielkiej Krokwi do Kirów

Wygodny trakt wiodący wzdłuż podnóża Tatr, stanowiący granicę pomiędzy górami a miastem Zakopane i Kościeliskiem. Wygodny, bez trudności technicznych, świetny do pokonania „za jednym zamachem” lub fragmentami. A do tego dobry szlak łącznikowy z reglowyni dolinkami, których wyloty znajdują się właśnie w pobliżu Drogi pod Reglami. Przecina kolejno wyloty dolin, którymi wiodą szlaki: Białego, ku Dziurze, Strążyskiej, za Bramką, Małej Łąki, Staników Żlebu. Droga zaczyna się przy alei Przewodników Tatrzańskich (trasa do Kuźnic) nieopodal budynku Księżówki, a kończy w Kirach, przed wylotem [...]

Zielony Szlak z Kuźnic przez Nosal do przystanku "Murowanica"

Szlak rozpoczyna się za mostkiem przy kasie biletowej TPN w Kuźnicach. Skręcamy w lewo i od razu rozpoczyna się męczące podejście. Wiedzie ono niezbyt wygodną, kamienistą ścieżką. Po10-15 minutach dochodzimy do skrzyżowania szlaków na Nosalową Przełęcz oraz na Halę Gąsienicową. Od tego momentu wygodna ścieżka nie wspina się już tak stromo. Po kolejnych 15 minutach dochodzimy do Nosalowej Przełęczy. Tutaj z kolei możemy skręcić na Polanę Olczyską lub kontynuować wędrówkę na Nosal. Pozostaje nam jeszcze krótkie podejście, oraz jedyne trudniejsze miejsce jakim jest przejście koło wysuniętej [...]