Alpy - szlaki, przewodniki i artykuły

Alpy Wschodnie na rowerach

Ciszę i spokój norweskich dróg zastąpił ryk motocyklowych silników, zamiast dzikich noclegów w głuszy fiordów były gwarne kempingi, a podjazdy zamiast kilometrami ciągnęły się dziesiątkami kilometrów... Ale i tak było pięknie. W tym roku wybraliśmy się na rowerach w Alpy.

Dolomity

Zaczynamy w miescowości Sesto, kolejką (9,2 euro)  wyjeżdżamy "na górę" ( 2050m n.p.m.), zaoszczędzamy ok 700m podejścia przez las, następnie ruszamy w kierunku góry Elmo 2434m, bardzo fajny punkt widokowy, możliowści podejścia jest kilkanaście  :), każda scieżka prowadzi na szczyt,  pózniej na wschód, po drodze dwa schroniska, przed góra Arnese 2550m, skręcamy " w dół" do Mosso (szlak 134), po drodze mijamy hale z fajnymy bryłami wapiennymi i całe stada Świstaków (można je podejść na 6-7m:)).  Cała trasa liczy 12,5 km pokonanie jej zajęlo nam około 6 godzin (w tym czasie są liczne [...]

Biegówki w Austrii: Ramsau am Dachstein

Wyjazd na narty biegowe do Austrii mieliśmy w planach od dawna. W końcu, gdy kolejna zima nie zapowiadała się na śnieżną w całej Polsce, ruszyliśmy na biegówkowe tournee po Alpach. Pierwszy przystanek - słynne Ramsau am Dachstein w regionie Schladming-Dachstein w Austrii. Na miejscu zastaliśmy ponad 200 kilometrów tras biegowych, świetną infrastrukturę, setki narciarzy w każdym wieku na nich. Przez kilka dni biegaliśmy na alpejskich trasach po dolinach i miejscowościach wokół Ramsau. Na koniec - wisienka na narciarskim torcie - narciarskie trasy biegowe na masywie Dachstein na prawie [...]

Biegówki w Austrii: Kleinwalsertal

To było jedno z niewielu miejsc w Alpach Wschodnich, które podczas ciepłej oferowało aż około 50 kilometrów tras biegowych. Położona niedaleko bawarskiego Obserstdorfu austriacka dolina Kleinwalsertal zapewniła nam trzy dni świetnej biegówkowej rozrywki. Narciarsie wycieczki z widokiem na Alpy Algawskie robiły wrażenia na wszystkich narciarzach biegowych, których mieliśmy okazję spotkać w te dni.

Jezioro Braies-Grande Apostolo-dolina Ferrara

Mój drugi dzień w Dolomitach. Tym rzem zaczęliśmy nad jeziorem Braires, szlak nr 58 po obejściu części jeziorka szlak skręca w lasy i zaczyn się "górka". Po wyjściu z lasu idzielmy zakosami po kamiennym osuwisku a następnie dość stromym zboczem, Dochodzimy do  punktu widokowego 1947m przy Grande Apostolo. W dole widzimy "nasze" jezioro. Następnie idziemy ścieżką biegnąca półką skalną, skręcamy w lewo zostawiając jezioro za sobą wchodziny między dwa masywy  po lewej góra Sasso del Signore 2447m  na która prowadzi szlak ( z drabinami). W tym miejscu :kończy się nam szlak 58 a zaczyna nr [...]