Beskid Makowski - szlaki, przewodniki i artykuły

Niebieski szlak pieszy Myślenice - Kasina Wielka

Przebieg: Myślenice - Zarąbie - Czarne Błoto - Załazie - Bulina - Krowia Góra - Trzemeśnia - Trupielec - cmentarzysko -  Ostrysz - Glichowiec - Sarnulki - gajówka - Poznachowice Górne - Grodzisko - Cubla Góra - Księża Góra - Ciecień - Wielkie Pole - Góła Góra - Małe Pole - Koniecnówka - Przełęcz Wierzbanowska -Wielka Droga - Szklarnia -  Dzielec - Granice - cmentarz - Kasina Wielka.   Za początek trasy możemy uznać myślenicki rynek z niskimi, kolorowymi kamienicami i z widokiem na okoliczne wzgórza. Kierujemy się na południowy wschód w kierunku rzeki Raby. Na horyzoncie ukazuje nam się [...]

Żółty szlak pieszy Lubień - Jordanów

Żółty szlak pieszy  Lubień - Jordanów

Przebieg: Początek trasy to skrzyżowanie dróg nad rzeką Lubieńką. Przechodząc obok kościoła wychodzimy z Lubnia i kierujemy się początkowo na północny zachód. Po przejściu ok 2 km, docierając do punktu widokowego, obieramy kierunek zachodni i nawet zachodnio- południowy. Docieramy do doliny otoczonej przez zbiegające się w okolicy trzy szczyty: Golec, Klimas i Zębalową. Tuż przed ostatnim wzniesieniem przecinamy czarny szlak. Dalej po zboczu Zębalowej wędrujemy już na południe. Mijamy dwa niewielkie ponad 600- metrowe wzniesienia Balcarzówka i Kiecka. Szlak wiedzie ulicami Krzeczowa i [...]

Niebieski szlak, Zawoja Wełcza - Lachowice

Rozpoczynający się w Zawoi niebieski szlak wiedzie przez malownicze, beskidzkie wzgórza na pograniczu województw śląskiego i małopolskiego. Można nim dojść z osiedla Wełcza w tej miejscowości aż do stacji PKP w Lachowicach. Po drodze trakt wdrapuje się na 1111-metrowy Jałowiec.Wełcza to zachodnie osiedle małopolskiej wsi Zawoja, leżącej w dolinie rzeki Skawica, przy drodze wojewódzkiej nr 957. Miejscowość ta powstała w XVI w. u stóp Babiej Góry (1725 m n.p.m.), najwyższego szczytu Beskidów Zachodnich, który wznosi się na pograniczu polsko-słowackim. Zawoja jest ważnym centrum [...]

Pasmem Stołowej Góry i Gronia

Skomielna Czarna - Stołowa Góra (841 m) - Groń (810 m) -Osielec czas przejścia: ok. 3.50h 3.00h. Znaki zielone. Z przystanku PKS w Skomielnej Czarnej udajemy się przez most na potoku Bogdanówka drogą w kierunku wsi Wieprzec. Tuż!!!!! (ja się zapędziłem do następnej drogi w lewo i musiałem wracać - co widać w GPXie) za mostem skręcamy w lewo i przechodzimy przez mostek na Skomielczance, ku zabudowaniom roli Sajborowej. Nad osiedlem droga prowadzi wądrożem, jednostajnie wznosząc się na pd. na stok Przykrej Góry. W połowie podejścia niewielki zagajnik — po obu stronach drogi widoczne [...]