Beskid Sądecki - szlaki, przewodniki i artykuły

Niebieski szlak pieszy Rytro PKP - Maszt Przechyba

Ponad 11-kilometrowym szlakiem niebieskim można dojść z turystycznej miejscowości Rytro nad Popradem na halę na Przehybie (1175 m n.p.m.), na której wznoszą się maszt radiowo-telewizyjny i schronisko PTTK. Będąc w Rytrze, warto odwiedzić tamtejszy zamek piastowski. Przebieg: Trakt rozpoczyna się w Rytrze, na lewym brzegu Popradu, przy stacji kolejowej i drodze krajowej nr 87. Przez pierwsze sto metrów prowadzi wzdłuż koryta rzeki na północ, a następnie skręca w lewo, na zachód. Idziemy dalej prosto, główną drogą przecinającą całe Rytro, aż na skraj miejscowości. Droga zakręca tam po [...]

Żółty szlak pieszy Piwniczna Zdój - Niemcowa

Wejście z Piwnicznej-Zdrój na Niemcową zajmuje średnio ponad 2 godziny. Pokonujemy w tym czasie żółtym traktem niecałe 6 km i różnicę wysokości około 400 m. Szlak wiedzie przez wiele wspaniałych punktów widokowych, a na jego drodze można napotkać małe góralskie wioski i ciekawe zabytki.Przebieg:Żółty szlak na Niemcową rozpoczyna się przy stacji PKP w Piwnicznej-Zdrój. Idziemy najpierw na północny zachód ulicą Kolejową, a następnie skręcamy w lewo, w Krakowską, która doprowadzi nas aż na zachodnie obrzeża miasta. Szlak wkracza następnie w ulicę Partyzantów, przy której mija kilka [...]

Zielony szlak pieszy Piwniczna Zdrój - Przełęcz Obidza

Ponad 11-kilometrowy szlak z Piwnicznej-Zdrój do przełęczy Obidza wiedzie głównie górskim grzbietem wzdłuż granicy polsko-słowackiej. Trakt ten wspina się po drodze na szczyt Eliaszówka (1023 m n.p.m.) i oferuje wiele ciekawych punktów widokowych. Po jego przebyciu istnieje możliwość przenocowania w Bacówce pod Obidzą.Przebieg:Trakt rozpoczyna się przy stacji kolejowej w Piwnicznej-Zdrój i prowadzi najpierw na południe, ulicą Kazimierza Wielkiego. Następnie idziemy skrajem lasu, wzdłuż ulicy Daszyńskiego na południowy zachód. Mijamy ostatnie zabudowania przy ulicy Szczawnickiej, przy [...]

Zielony szlak pieszy Kordowiec - Rytro PKP

4,5-kilometrowy szlak zielony prowadzi przez malownicze zbocza Beskidu Sądeckiego. Pozwala zejść z Kordowca (763 m n.p.m.) w Paśmie Radziejowej do stacji PKP w Rytrze. Odwiedzając to niewielkie miasteczko, warto zwiedzić ruiny średniowiecznego zamku, które wznoszą się na prawym brzegu Popradu. Zejście z Kordowca do Rytra zajmuje średnio półtorej godziny. Nieco trudniejsze jest podejście w odwrotnym kierunku, ponieważ zielony szlak pokonuje różnicę wysokości około 400 m. Wiedzie on głównie przez piękne, widokowe polany, tylko parę razy wkraczając na niewielkie tereny leśne. Nie licząc [...]