Bieszczady

Bieszczady - szlaki, przewodniki i artykuły

Ustrzyki Górne "P" - Przełęcz Siodło - Tarnica - Wołosate

Wędrówka odbyła się w słoneczny i dość gorący sierpniowy dzień z dwójką dzieci (10 i 7 lat). Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy od parkingu przy kasie do Bieszcz. PN i podążaliśmy czerwonym szlakiem przez Szeroki Wierch (1268mnpm), Tarniczkę (1315mnpm), na Przełęcz Siodło (1275mnpm). Z Przełęczy żółtym szlakiem tam i z powrotem dostaliśmy się na Tarnicę     (1346 mnpm), a następnie z Przełęczy podążyliśmy niebieskim szlakiem do Wołosatego. Z dziećmi schodziliśmy dwa razy dłużej niż informowała nas mapa oraz tabliczki na szlaku. Cała wycieczka zajęła nam razem z wszystkimi postojami, [...]

Szlak Greenway Berezka

6-kilometrowy trakt rowerowy Greenway Berezka pozwala dojechać z Hoczewi nad rzeką San do wsi Berezka w pobliżu Jeziora Solińskiego. Na większości swych odcinków szlak łagodnie opada, pokonując różnicę wysokości około 100 m. Nie jest szczególnie trudny, pozwala się za to cieszyć pięknem przyrody i niezwykłym krajobrazem kulturowym Zachodnich Bieszczad i powiatu leskiego. Hoczew to usytuowana wśród łagodnych wzgórz miejscowość turystyczna, licząca mniej niż tysiąc mieszkańców. Leży przy ujściu rzeki Hoczewki do Sanu, kilka kilometrów na południe od Leska, z którego dojeżdża się do niej [...]

Śladem walk I WŚ w Bieszczadach słowackich

Z przełęczy nad Roztokami (810 m) do opustoszałej miejscowości Ruske, potem poza szlakiem przez Velky Hrb 651 m na Kucalatą 917 m. Po drodze w miejscach, gdzie wojska austro-węgierskie miały swoje stanowiska, znaleźć można mnóstwo przerdzewiałych łusek moździeżowych oraz innych pozostałości, nawet fragmenty butów. Dwa cmentarze z tamtych czasów, cały czas pięlęgnowane. Wrażenie robią też dwie wioski, już nieistniejące, które zniknęły w latach 80tych XXw (dlaczego?) po powstaniu zbiornika wodnego wodnego Starina. Prowadził nas przewodnik Michał Skrzynka Łączne przewyższenie ok. 900 m, [...]

Szlak Greenway Ustrzyki

Niebieski Szlak Greenway Ustrzyki ma prawie 64 km i pozwala objechać okolice jednego z najpopularniejszych kurortów w Bieszczadach Zachodnich. Tereny, które przecina to prawdziwa skarbnica zabytkowych, drewnianych cerkwi. Trakt wiedzie wśród zalesionych wzgórz i ma wiele podjazdów oraz zjazdów, których wysokość względna sięga czasem do 100 m. Przebieg: Naszą wyprawę rozpoczynamy we wsi Brelików, położonej wśród falujących pól uprawnych, na wysokości 450 m n.p.m. Niebieski szlak prowadzi drogą na zachód. Mijając kolejne, rozrzucone wzdłuż niej posesje, przejeżdżamy przez sąsiednie [...]

Rowerem po Sanoku (niebieski rowerowy)

To jest opis szlaku z pogrubieniem, kursywą i:wypunktowaniemodkropekalbo zwykły tekstem.A to kolejny akapit po "enterze":ilistanumerowanaDo pary mamy kolejny akapit z linkami do dziwnych adresów tylko po to by sprawdzić jak jest łamany tekst, np. http:trail.pl, www.trail.pl, trail.pl, http://trail.pl/admin/trails/plan-na-2016-05-25-27721/versions/27787/edit