Biskupin - szlaki, przewodniki i artykuły

Czerwony szlak pieszy "Piastowski" (Żnin - Recz)

Początek szlaku: miejscowość Żnin Koniec szlaku: miejscowość Recz Długość szlaku: około 29 km Przebieg trasy: Żnin - Wenecja - Biskupin - Marcinkowo Dolne - Rogowo - Rzym - Recz Szlak rozpoczyna się na dworcu PKP w Żninie, ulic Towarową oraz 700-lecia docieramy do ulicy Parkowej, następnie Sądowej i wchodzimy do parku. Udajemy się do mostku na Gąsawce, przecinamy tor kolejki wąskotorowej i idziemy równolege do drogi asfaltowej po lewej stronie. Docieramy do restauracji i ulicą Szkolną docieramy do wsi Skarbienice, następnie idziemy polna drogą i docieramy do zachodniego krańca [...]

Żółty szlak pieszy "Leszka Białego" (Biskupin - Niestronno)

Początek szlaku: miejscowość Biskupin Koniec szlaku: miejscowość Niestronno Długość szlaku: około 20 km Przebieg trasy: Biskupin - Gąsawa - Marcinkowo Górne - Szelejewo- Gąsawka - Bełki - Drewno - Niestronno Punktem początkowym szlaku jest brama Muzeum Archologczinego w Biskupinie, skąd udajemy się wzdłuż toru kolejki wąskotorowej po prawej stronie widząc rekonstrukcję osady prehistorycznej oraz Jezioro Biskupińskie. Docieramy do szosy i skręcamy w lewo idąc do Marcinkowa Górnego. Stamtąd idziemy do wsi Szelejewo, następnie przy krzyżu przydrożnym udajemy się prosto polną drogą, [...]

Żnin Wenecja Biskupin

Zachęcam wszystkich do odbycia wycieczki rowerowej malowniczymi okolicami Żnina, wzdłuż brzegów jezior Żnińskiego Małego, Skarbińskiego, Weneckiego i Biskupińskiego.  Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy w Żninie na bezpłatnym parkingu przy ulicy Sienkiewicza (na przeciw Orlenu). Tu zostawiliśmy samochód i ruszyliśmy dalej naszymi dwukołowcami. Wyjeżdżamy ze Żnina ulicą Szkolną mijając ośrodek wypoczynkowy nad jeziorem i kierujemy się szosą na Skarbienice. Droga raczej mało ruchliwa, asfaltowa więc śmiało można zabrać na tę wycieczkę małoletnich rowerzystów. W Skarbienicach kierujemy się w lewo [...]