Międzyrzecz - szlaki, przewodniki i artykuły

Cysterski

Zielony szlak Cysterki prowadzi z Międzyrzecza do Bledzewa. Wycieczkę zaczynamy w pobliżu Sanktuarium Pierwszych Męczenników Polski w Międzyrzeczu. Idąc na północ przechodzimy obok hali Miejskiego Ośrodka Sportu i Wypoczynku. Za halą skręcamy w lewo w stronę wsi Święty Wojciech. Przechodzimy przez Obrę i linię kolejową Międzyrzecz – Sulęcin. Idąc na północny zachód docieramy przez pola do Gorzycy. Tam mijamy Kościół Najświętszego Serca Pana Jezusa i kierujemy się na północ. Lasem idziemy do mostu na kanale łączącym Zalew Bledzewski z Jeziorem Chycino. Idąc dalej szlak dochodzi do brzegu [...]

Szlak kajakowy: rzeka Paklica (Lubrze - Międzyrzecz)

Początek szlaku: miejscowość Lubrze Koniec szlaku: miejscowość Miedzyrzecz Paklica to lewy dopływ Odry, spływ przebiega na trasie:Lubrza (30 km)Jeziora Rudny (26 km) Jezioro Paklicko Wielkie (25 km) Nowy Dworek (21 km) Gościkowo-Paradyż (18 km) Szumiąca (15 km) Elektrownia wodna (12 km - przenoska 50 m) Jezioro Wyszanowskie (11 km) Jezioro Bukowieckie (7 km) Skoki (6 km) Kunik elektrownia wodna przenoski 60 m, 40 m (5 km) Międzyrzecz meta.Odcinek od Skoków do Międzyrzecza jest szlakiem okresowym. Najbardziej urokliwą częścią szlaku jest odcinek od Lubrzy do Skoków, spływ tym ciekiem [...]

Na Głębokie

Czerwony szlak Na Głębokie prowadzi z Międzyrzecza do Jeziora Głębokie. Wędrówkę zaczynamy obok Sanktuarium Pierwszych Męczenników Polski w Międzyrzeczu. Udajemy się na północ mijając halę Miejskiego Ośrodka Sportu i Wypoczynku. Dalej skręcamy w lewo w kierunku wsi Święty Wojciech. Tam mijamy kościół szachulcowy i udajemy się w stronę Gorzycy. Po drodze przekraczamy Obrę i linię kolejową (Międzyrzecz – Sulęcin). Droga prowadzi nas przez pola. Gdy dojdziemy do Gorzycy skręcamy w prawo obok Kościoła Najświętszego Serca Pana Jezusa. I dochodzimy do mostu na Obrze. Zaraz za nim skręcamy w [...]

Zarzyń - Międzyrzecz - Łowyń

W Łowyniu znajduje się kąpielisko oraz ośrodki wypoczynkowe. Możemy podziwiać piękno Pszczewskiego Parku Krajobrazowego. Na liste zabytków wpisany jest kościół w Kęszycy z 1728 r. W pobliżu jest również Rezezerwat ssaków "Nietoperek" oraz Międzyrzecki Rejon Umocniony. W Międzyrzeczu warto odiedzić kościoły, ruiny zespołu zamkowego z XIV-XIX wieku oraz ratusz. Możemy odpocząć nad okolicznymi jeziorami. Międzyrzecki Rejon Uzbrojony to system poniemieckich fortyfikacji i tuneli, które powstały przed II Wojną Światową. W okolicach Międzyrzeczna ich długość wynosi około 30 [...]

Międzyrzecz (pętla)

Rozpoczynając trasę udajemy się w kierunku jeziora Głębokie, gdzie znajdują się ośrodki wypoczynkowe oraz plaża. Następnie możemy zobaczyć ciekawe kopuły bunkrów w okolicy Nietoperka - Międzyrzecki Rejon Umocniony. W pobliżu jest również Rezezerwat ssaków "Nietoperek". Odwiedzimy również Pszczewski Park Krajobrazowy. W Kalsku można zobaczyć pałac z XIX wieku. W międzyrzeczu warto odiedzić kościoły, ruiny zespołu zamkowego z XIV-XIX wieku oraz ratusz.