Międzyrzecz - szlaki, przewodniki i artykuły

Zarzyń - Międzyrzecz - Łowyń

W Łowyniu znajduje się kąpielisko oraz ośrodki wypoczynkowe. Możemy podziwiać piękno Pszczewskiego Parku Krajobrazowego. Na liste zabytków wpisany jest kościół w Kęszycy z 1728 r. W pobliżu jest również Rezezerwat ssaków "Nietoperek" oraz Międzyrzecki Rejon Umocniony. W Międzyrzeczu warto odiedzić kościoły, ruiny zespołu zamkowego z XIV-XIX wieku oraz ratusz. Możemy odpocząć nad okolicznymi jeziorami. Międzyrzecki Rejon Uzbrojony to system poniemieckich fortyfikacji i tuneli, które powstały przed II Wojną Światową. W okolicach Międzyrzeczna ich długość wynosi około 30 [...]

Szlak kajakowy: Obra (Kopanica - Skwierzyna)

Początek: miejscowość Kopanica Koniec: miejscowość Skwierzyna, ujście Obry do Warty Obra to rzeka nizinna, charakteryzująca się wysoką wartością turystyczną, gdyż przepływa w pobliżu wielu miejsc związanych z historią, a na jej biegu najduje się wiele zabytków. Początkowy odcinek szlaku do miejscowości Trzciel to głównie jeziora, nurt pojawia się za jeziorem Rybojady i do Międzyrzecza rzeka silnie meandruje. Dalszy odcinek zaleca się wprawionym kajakarzom, gdyż przypomina rzekę górską z licznymi przeszkodami. Długość szlaku to około 120 km i na jego przepłynięcie należy liczyć od 7 do [...]

Na Głębokie

Czerwony szlak Na Głębokie prowadzi z Międzyrzecza do Jeziora Głębokie. Wędrówkę zaczynamy obok Sanktuarium Pierwszych Męczenników Polski w Międzyrzeczu. Udajemy się na północ mijając halę Miejskiego Ośrodka Sportu i Wypoczynku. Dalej skręcamy w lewo w kierunku wsi Święty Wojciech. Tam mijamy kościół szachulcowy i udajemy się w stronę Gorzycy. Po drodze przekraczamy Obrę i linię kolejową (Międzyrzecz – Sulęcin). Droga prowadzi nas przez pola. Gdy dojdziemy do Gorzycy skręcamy w prawo obok Kościoła Najświętszego Serca Pana Jezusa. I dochodzimy do mostu na Obrze. Zaraz za nim skręcamy w [...]

Cysterski

Zielony szlak Cysterki prowadzi z Międzyrzecza do Bledzewa. Wycieczkę zaczynamy w pobliżu Sanktuarium Pierwszych Męczenników Polski w Międzyrzeczu. Idąc na północ przechodzimy obok hali Miejskiego Ośrodka Sportu i Wypoczynku. Za halą skręcamy w lewo w stronę wsi Święty Wojciech. Przechodzimy przez Obrę i linię kolejową Międzyrzecz – Sulęcin. Idąc na północny zachód docieramy przez pola do Gorzycy. Tam mijamy Kościół Najświętszego Serca Pana Jezusa i kierujemy się na północ. Lasem idziemy do mostu na kanale łączącym Zalew Bledzewski z Jeziorem Chycino. Idąc dalej szlak dochodzi do brzegu [...]

Międzyrzecz - Rokitno

Trasa prowadzi po Lubuskiej drodze św. Jauba z Międzyrzecza do Rokitna. W Międzyrzeczu warto odiedzić kościoły,  ruiny zespołu zamkowego z XIV-XIX wieku oraz ratusz. W Kalsku warty uwagi jest pałac z  XIX w. oraz  kościół  p.w. św. Bartłomieja z 1692, zmodernizowany w 2 poł. XIX. Rokitno - zespół zabytkowych budynków.