Opolskie - szlaki, przewodniki i artykuły

Szlak pieszy "Szlak śląskich kapliczek" z Opola do Jełowej

Szlak śląskich kapliczek (Opole - Jełowa) biegnie przez miejscowości: Opole, Kępa, Luboszyce, Kolanowice, Biadacz, Masów, Łubniany, Dąbrówka Łubniańska, Jełowa. Wędrując tym szlakiem odwiedzimy kościoły i kapliczki w miejscowościach położonych w niedalekiej odległości od Opola. Naszą wycieczkę rozpoczynamy na Starym Mieście w Opolu skąd udajemy się na północ ulicą Sienkiewicza i Luboszycką, którą dochodzimy do wsi Kępa. Na skrzyżowaniu wybieramy ulicę Zawadzką, która następnie przechodzi w drogę szutrową. Tą ścieżką dochodzimy do Luboszyc. Tam przechodzimy obok Kościoła parafialnego pod [...]

Szlak pieszy "Szlak zamków, pałaców i ks. Jana Dzierżona" z Opola do Karłowic

Szlak zamków, pałaców i ks Jana Dzierżona prowadzi od Opola do Karłowic przez: Niewodniki, Narok, Popielów. Wycieczkę rozpoczynamy w północnej części Opola skąd polnymi ścieżkami (ul. Ceglana) idziemy w kierunku wsi Niewodniki po drodze przechodząc przez wieś Żelazna. W Niewodnikach możemy zobaczyć Pałac Wichelhausów z XIX wieku, który obecnie otoczony jest parkiem. Dalej udajemy się do Naroku, gdzie przechodzimy obok Kościoła pod wezwaniem Św. Floriana. W tej wsi możemy też zaobserwować Pałac z połowy XVIII wieku zbudowany przez rodzinę von Bess. Kolejnym punktem naszej wycieczki jest [...]

Szlak pieszy "Szlak hutników" z Opola do wsi Zagwiździe

Szlak hutników prowadzi od Opola do wsi Zagwiździe przez: Czarnowąsy, Dobrzeń Wielki, Kup, Brynicę, Murów. Wycieczkę rozpoczynamy na Starym Rynku w Opolu i udajemy się na północ w kierunku Czarnowąsów. Przechodzimy tam obok zabytkowego drewnianego Kościoła Św. Anny. We wsi znajdziemy też barokowy kościół parafialny pod wezwaniem Św. Norberta oraz klasztor Norbertanek. Z Czarnowąsów udajemy się do Dobrzenia Wielkiego gdzie warto odwiedzić drewniany kościół pod wezwaniem Św. Rocha. Kościół pochodzi z połowy XVII wieku i obecnie stanowi miejsce pielgrzymowania. Idąc dalej na północ [...]

Trasa po obwodzie murów obronnych w Opolu

Trasa miejska turystyczna pozwalająca poznać historię miasta. W średniowieczu Opole nie mogło się powiększyć po za granice miasta. Na początku XIX wieku zaczęto rozbiórkę muru, na trasie można napotkać fragmenty starej granicy. Trasa prowadzi od Mostu Groszowego przez centrum miasta aż do katedry.  Szlak prowadzi przez:Most GroszowyFilharmonia Opolska im. Józefa ElsneraOpolska NikeWzgórze uniwersyteckieKościół Matki Boskiej Bolesnej i św. WojciechaKościół św. SebastianaKatedra św. Krzyża

Szlak pieszy "Szlak trzech jezior" z Opola do Bierdzan

Szlak trzech jezior biegnie z Opola do Bierdzan przez: Zawadę, Turawę, Zakrzów Turawski. Wycieczkę rozpoczynamy na Starym Mieście w Opolu i udajemy się ulicą Oleską na północno wschodni koniec miasta. Przy kapliczce cmentarnej skręcamy w ścieżkę prowadzącą do lasu. Po pewnym czasie dochodzimy do Zawady, gdzie kierujemy się na wschód i znów wędrujemy przez las. Na skrzyżowaniu ścieżek skręcamy w lewo i idąc na północ wychodzimy z lasu. Wkrótce docieramy do Turawy. To tutaj znajdują się trzy Jeziora Turawskie. Największe z nich jest jednym z najbardziej wietrznych jezior w Polsce co [...]