Orla Perć - szlaki, przewodniki i artykuły

Zielony szlak pieszy Kozia Dolinka - Zadni Granat

Zielony szlak pieszy  Kozia Dolinka - Zadni Granat

Od Zmarzłego Stawu kierujemy się w lewo gdzie ścieżka prowadzi pod górę wśród traw i głazów. Momentami występują niewielkie trudności skalne. Po około 15 minutach dochodzimy do rozdroża szlaków w dolnym piętrze Koziej Dolinki, skąd w górę prowadzą dwie ścieżki - w prawo na Kozią Przełęcz (żółty) oraz w lewo do Żlebu Kulczyńskiego i na Zadni Granat (zielony). Szlak prowadzi pod górę wśród głazów po wygodnych stopniach, doprowadzając do trawiasto-piarżystej równiny stanowiącej dno górnego piętra Koziej Dolinki (1936 m n.p.m.). Przed nami ciemne skały Czarnych Ścian i przecinający zbocze po [...]

Czerwony szlak ze Świnicy na Zawrat

OPIS TRASY:Przełęcz Zawrat (2158,5 m.n.p.m.) łączy Dolinę Pięciu Stawów Polskich z Doliną Gąsienicową (podejście z obu stron za znakami niebieskimi). Trasa z Doliny Gąsienicowej mimo znacznego stopnia trudności w Zawratowym Żlebie, jest bardzo licznie uczęszczana przez nie do końca przygotowanych turystów, co generuje sporą liczbę wypadków, w tym wypadków śmiertelnych. Przełęcz ta jest ekstremalnie trudna do pokonania zimą. Z przełęczy znakami czerwonymi udajemy się lekko w dół wygodnym chodnikiem w kierunku zachodnim, po czym szlak lekko się podnosi trawersując południową stroną [...]

Niebieski szlak pieszy ze schroniska PTTK „Murowaniec” na Zawrat

Szlak wiodący z Hali Gąsienicowej (1500 m n.p.m.) na znaną przełęcz Zawrat (2159 m n.p.m.), na której początek bierze Orla Perć. W ostatniej części trudny technicznie, dla wprawnych turystów. W pierwszej części od schroniska „Murowaniec” nad Czarny Staw Gąsienicowy (1620 m n.p.m.) wiedzie wygodną ścieżką trawersującą zbocze Małego Kościelca, a następnie prowadzącą wschodnim brzegiem stawu. Zimą odcinek ten nie jest polecany ze względu na zagrożenie lawinowe. Dostępny jest zimowy wariant, poniżej Małego Kościelca. Latem, trawersując zbocze, w dole można dostrzec po lewej stronie tzw. [...]

Niebieski szlak z Kuźnic do schroniska PTTK "Murowaniec"

Szlak podejściowy z Kuźnic (1015 m n.p.m.) na Halę Gąsienicową (1510 m n.p.m.). Może stanowić cel sam w sobie, jednak wielu turystów traktuje dotarcie na Halę  jako punkt wyjścia do dalszej wysokogórskiej wędrówki. Szlak latem bez trudności technicznych, zimą może być zawiany i miejscami zagrożony lawinami. Wędrówkę rozpoczynamy w Kuźnicach, skąd rozchodzą się popularne szlaki w kilka rejonów Tatr. Przechodzimy przez mostek na potoku Bystra i skręcamy w lewo za niebieskimi znakami. Zagłębiamy się w las, którym podchodzimy aż w rejon szczytu Boczań. Żegnamy cień świerczyn i trawersujemy [...]