Piwniczna-Zdrój - szlaki, przewodniki i artykuły

Niebieski szlak rowerowy Piwniczna - Sucha Dolina

Prawie 12-kilometrowy szlak rowerowy z Piwnicznej-Zdrój do Suchej Doliny wiedzie przez górskie grzbiety wzdłuż granicy polsko-słowackiej. Prowadzi m.in. przez szczyt Eliaszówki (1023 m n.p.m.) i kończy swój bieg na jej południowych zboczach, gdzie w sezonie zimowym działa jeden z największych ośrodków narciarskich w Beskidach. Przebieg: Niebieski trakt rozpoczyna się przy ulicy Kijanki w południowej części Piwnicznej-Zdrój. Jedziemy na południe, a nasza droga wdrapuje się na coraz bardziej strome zbocza Gór Lubowelskich, będących przedłużeniem Pasma Radziejowej w Beskidzie Sądeckim. [...]

Żółty szlak pieszy Piwniczna Zdój - Niemcowa

Wejście z Piwnicznej-Zdrój na Niemcową zajmuje średnio ponad 2 godziny. Pokonujemy w tym czasie żółtym traktem niecałe 6 km i różnicę wysokości około 400 m. Szlak wiedzie przez wiele wspaniałych punktów widokowych, a na jego drodze można napotkać małe góralskie wioski i ciekawe zabytki.Przebieg:Żółty szlak na Niemcową rozpoczyna się przy stacji PKP w Piwnicznej-Zdrój. Idziemy najpierw na północny zachód ulicą Kolejową, a następnie skręcamy w lewo, w Krakowską, która doprowadzi nas aż na zachodnie obrzeża miasta. Szlak wkracza następnie w ulicę Partyzantów, przy której mija kilka [...]

Niebieski szlak pieszy Kosarzyska - Przełęcz Szopka

2,5-kilometrowy szlak niebieski prowadzi z Kosarzysk w zachodniej części Piwnicznej-Zdrój do pięknej przełęczy Szopka, która jest kluczowym węzłem turystycznych ścieżek w Pieninach. Przebieg: Rozpoczynamy wyprawę na górskim osiedlu Kostrzyska nad rzeką Czercz w zachodniej części Piwnicznej-Zdrój. Szlak prowadzi najpierw na północ, w górę stoku. Idziemy skrajem lasu, mijając po drodze kilka willi i domków letniskowych. Na końcu ulicy trakt wkracza w las, zakręcając na tym odcinku w lewo. Po niedługim czasie wychodzimy na piękną, widokową polanę, z której oglądając się za siebie możemy [...]

Zielony szlak pieszy Piwniczna Zdrój - Przełęcz Obidza

Ponad 11-kilometrowy szlak z Piwnicznej-Zdrój do przełęczy Obidza wiedzie głównie górskim grzbietem wzdłuż granicy polsko-słowackiej. Trakt ten wspina się po drodze na szczyt Eliaszówka (1023 m n.p.m.) i oferuje wiele ciekawych punktów widokowych. Po jego przebyciu istnieje możliwość przenocowania w Bacówce pod Obidzą.Przebieg:Trakt rozpoczyna się przy stacji kolejowej w Piwnicznej-Zdrój i prowadzi najpierw na południe, ulicą Kazimierza Wielkiego. Następnie idziemy skrajem lasu, wzdłuż ulicy Daszyńskiego na południowy zachód. Mijamy ostatnie zabudowania przy ulicy Szczawnickiej, przy [...]