polana - szlaki, przewodniki i artykuły

Karpacz Górny-Strzecha Akademicka-Lucni bouda-Strzecha-Samotnia-Wang

1. Wycieczkę w dniu dzisiejszym rozpoczynamy w Karpaczu Górnym tuz obok podejścia do świątyni Wang.. ulicą Karkonoską podążamy w dół Karpacza. Na łuku drogi przy ogromnym pustostanie odbijamy w ulicę Strażacką - kierunek Rozdroże Łomnickie i Wyciąg Narciarski na Kopę.. Idąc chodnikiem wzdłuż ulicy.. mniej więcej w połowie drogi znajduje się anomalnia grawitacyjna - ciekawy punkt oznaczony znakami informacyjnymi. Szlak, ścieżkę rozpoczynamy przy dzikim wodospadzie (czas: 20min; dugosc odcinka ok 1,6km)..2. Dziki Wodospad - Strzecha Akademicka: szlak żółty (czas przejścia odcinka: 120min; [...]

Karpacz(Wang)-Pielgrzymy-Przeł.Karkonoska-Słonecznik-Strzecha Akademicka-Samotnia-Wang

Dzisiejsza trasę rozpoczynamy w Karpaczu Górnym na przystanku PKS (ulica Karkonoska 36 w pobliżu OW Kamieńczyk). obieramy kierunek na świątynię Wang podążając za tablicami informacyjnymi.. tuż przy światyni znajduje się wejście do Parku Narodowego(bilet normalny 5zł). od wejścia prowadzi juz szlak niebieski - to właśnie nim bedziemy podązać w kierunku kolejnego punktu trasy: Polana(czas przejścia odcinka: 60min; długość: 2,5km)...Polana - Pielgrzymy: szlak żółty (czas przejścia: 30min; długość: 1,2km)...Pielgrzymy - Przeł. Karkonoska: szlak zielony-powrót w kierunku Polany. po ok 200m [...]

Wycieczka z OW Savana na Błatnią przez centrum Brennej i Szarówkę.

Savana – centrum – Szarówka – Wielki Cisowy – Błatnia – Savana (pieszo – trekking, rower, ski-tour) 00:00 h / 0 kmZ terenu Ośrodka Wypoczynkowego Savana wychodzimy w lewo na ul. Jawornik i zmierzamy w dół biegu rzeki Brennicy w stronę centrum Brennej. 00:15 h / 1,0 kmDochodzimy do centrum Brennej, gdzie w krajobrazie dominuje Park Turystyki z amfiteatrem, wesołe miasteczko w okresie letnim, a także wyciąg narciarski. W tym miejscu przechodzimy na prawy brzeg Brennicy i obok amfiteatru docieramy do ul. Wyzwolenia, którą zmierzamy w lewo (w stronę Skoczowa i Górek). Po drodze mijamy [...]