Turystyka rowerowa - szlaki, przewodniki i artykuły

Z Kielc do Sandomierza. Świętokrzyskie Green Velo

Tylko trzy dni spędziliśmy na Green Velo w województwie świętokrzyskim podczas naszej pierwszej wyprawy po Wschodnim Szlaku Rowerowym. Prowadzeni przez pomarańczowe tabliczki jechaliśmy z Kielc do Sandomierza, odwiedzając po drodze Ujazd, Klimontów i Koprzywnicę. Trasa na tym odcinku prowadzi po cichych drogach Kielecczyzny, lasach parku krajobrazowego i alejach w nadwiślańskich sadach.

Rowerem po szlakach rowerowych w Borach Tucholskich

Takimi drogami rowerowymi po Polsce jeszcze nie jeździliście. Ponad 160 kilometrów szlaków rowerowych, wiodących przez piękne Bory Tucholskie po specjalnie wybudowanych traktach. Oryginalne przystanki rowerowe. Kładki i mosty, w tym efektowny pieszo-rowerowy most na Brdzie w Męcikale. Tablice z informacjami o odwiedzanych miejscach. Mapa turystyczna projektu. To wszystko to Kaszubska Marszruta.

Włochy na rowerze. Trentino

Podczas drugiej mojej wizyty na rowerze we Włoszech trafiłem do prowincji Trentino. Trasę wyznaczyło prawie 400 kilometrów drog rowerowych poprowadzonych po prawie wszystkich dolinach Trentino. Star i meta w Trydencie, a potem między innymi słynne Lago di Garda, Val Rendena i narciarska Madonna di Campiglio. Przez słoneczną dolinę Val di Sole ruszyłem do Val di Non do doliny Adygi. Przez Val di Fiemme, znane Cavalese i Predazoo, a potem Passo Rolle dotarłem do doliny Valsugana i z powrotem do Trydentu. Piękna trasa!

Podkarpacie na rowerze: Twierdza Przemyśl

Forteczna Trasa Rowerowa składa się z dwóch pętli - północnej i południowej, prowadzących po zewnętrznym, drugim pierścieniu austriackich fortyfikacji Twierdzy Przemyśl. Łączna długość trasy to jedynie około 80 kilometrów, jednak biorąc pod uwagę sporą liczbę miejsc do zobaczenia po drodze, a także czasem wymagające warunki na trasie - podjazdy i miejscami trudną nawierzchnię - zdecydowanie warto jazdę podzielić na dwa dni z noclegiem w Przemyślu. Atrakcyjność krajoznawcza obydwu dni będzie bardzo podobna - austro-węgierskim rozdziałem historii regionu, liczbą ciekawych obiektów i [...]

Okolice Tomaszowa Mazowieckiego na rowerze

To był nasza druga wycieczka rowerowa po Łódzkiem. Tym razem w wakacje wybraliśmy się na weekend na szlaki rowerowe wokół Jeziora Sulejowskiego, Tomaszowa Mazowieckiego i Spały. Świetna pogoda, sympatyczne trasy i bardzo urozmaicone krajoznawczo okolice sprawiły, że spędziliśmy w województwie łódzkim kolejny ciekawy weekend. Wśród najciekawszych miejsc, do których dotarliśmy były między innymi efektowna, nie tylko sportowa Spała, poniemiecki bunkier dla pociągów specjalnych w Konewce, sulejowskie opactwo z efektownym romańskim kościołem i Tomaszowska Okrąglica - projekt turystyczny [...]