zamki - szlaki, przewodniki i artykuły

Niebieski szlak pieszy Rytro PKP - Maszt Przechyba

Ponad 11-kilometrowym szlakiem niebieskim można dojść z turystycznej miejscowości Rytro nad Popradem na halę na Przehybie (1175 m n.p.m.), na której wznoszą się maszt radiowo-telewizyjny i schronisko PTTK. Będąc w Rytrze, warto odwiedzić tamtejszy zamek piastowski. Przebieg: Trakt rozpoczyna się w Rytrze, na lewym brzegu Popradu, przy stacji kolejowej i drodze krajowej nr 87. Przez pierwsze sto metrów prowadzi wzdłuż koryta rzeki na północ, a następnie skręca w lewo, na zachód. Idziemy dalej prosto, główną drogą przecinającą całe Rytro, aż na skraj miejscowości. Droga zakręca tam po [...]

Niebieski szlak rowerowy Rytro szkoła - Przełęcz Żłobki

10-kilometrowy szlak rowerowy prowadzi z miejscowości Rytro nad rzeką Poprad do przełęczy Żłobki w głównym grzbiecie Pasma Radziejowej. Większość trasy wiedzie wśród zalesionych stoków Beskidu Sądeckiego. Wzdłuż traktu nie brakuje ciekawych zabytków i pięknych punktów widokowych.Przebieg:Rowerowy szlak do przełęczy Żłobki rozpoczyna się przy szkole w centrum Rytra. Jedziemy najpierw wśród luźno rozrzuconych zabudowań miejscowości na południowy zachód, a potem na południe, do sąsiedniej Roztoki Ryterskiej.Po wyjechaniu z tej ostatniej wsi, otaczają nas zalesione wzgórza, a droga asfaltowa [...]

Zielony szlak pieszy Kordowiec - Rytro PKP

4,5-kilometrowy szlak zielony prowadzi przez malownicze zbocza Beskidu Sądeckiego. Pozwala zejść z Kordowca (763 m n.p.m.) w Paśmie Radziejowej do stacji PKP w Rytrze. Odwiedzając to niewielkie miasteczko, warto zwiedzić ruiny średniowiecznego zamku, które wznoszą się na prawym brzegu Popradu. Zejście z Kordowca do Rytra zajmuje średnio półtorej godziny. Nieco trudniejsze jest podejście w odwrotnym kierunku, ponieważ zielony szlak pokonuje różnicę wysokości około 400 m. Wiedzie on głównie przez piękne, widokowe polany, tylko parę razy wkraczając na niewielkie tereny leśne. Nie licząc [...]