Znajkraj - szlaki, przewodniki i artykuły

Z Kielc do Sandomierza. Świętokrzyskie Green Velo

Tylko trzy dni spędziliśmy na Green Velo w województwie świętokrzyskim podczas naszej pierwszej wyprawy po Wschodnim Szlaku Rowerowym. Prowadzeni przez pomarańczowe tabliczki jechaliśmy z Kielc do Sandomierza, odwiedzając po drodze Ujazd, Klimontów i Koprzywnicę. Trasa na tym odcinku prowadzi po cichych drogach Kielecczyzny, lasach parku krajobrazowego i alejach w nadwiślańskich sadach.

Rowerem wzdłuż Łaby i Haweli. Brandenburgia na weekend

W niewielkim Lenzen nad Łabą wjechaliśmy po raz pierwszy na rowerowy szlak biegnący wzdłuż Łaby i wspomnieliśmy te klimaty, które pamiętaliśmy z kilku dni rowerowej podróży w Dolnej Saksonii wzdłuż Wezery. Rowerzyści pojedynczo, w przyjacielskich i małżeńskich parach, w wycieczkowych grupach, przygotowani do rowerowej podróży pod względem sprzętu i wprawieni kondycyjnie - wszyscy sprawnie pokonywali drogę rowerową Łaby. Nietrudno było nawet o zwierzaki, czasem karnie biegnące przy rowerze, a innym razem wożone w specjalnych przyczepkach. Niektóre rowerowe pary rozmawiały ze sobą przez [...]

Alpy Wschodnie na rowerach

Ciszę i spokój norweskich dróg zastąpił ryk motocyklowych silników, zamiast dzikich noclegów w głuszy fiordów były gwarne kempingi, a podjazdy zamiast kilometrami ciągnęły się dziesiątkami kilometrów... Ale i tak było pięknie. W tym roku wybraliśmy się na rowerach w Alpy.

Trasa rowerowa Menu. Rowerem po Niemczech

Oficjalna długość całego szlaku wynosi około 600 kilometrów - my przez osiem dni przejechaliśmy około 550 kilometrów z Bayreuth przez Kulmbach, Schweinfurt, Bamberg, Würzburg i Aschaffenburg do Frankfurtu nad Menem, z powodów logistycznych opuszczając pierwsze i ostatnie kilometry oficjalnego przebiegu. Warto wiedzieć, że trasa wzdłuż Menu ma dwa początki, gdyż ten właściwy Men bierze swoje wody z połączenia dwóch mniejszych rzek - Menu Białego i Czerwonego. Częściej wybieranym jest wariant "czerwony" ze względu na przepiękne miasto Bayreuth, będące świetnym wprowadzeniem w klimat [...]

Biegówki w Austrii: Kleinwalsertal

To było jedno z niewielu miejsc w Alpach Wschodnich, które podczas ciepłej oferowało aż około 50 kilometrów tras biegowych. Położona niedaleko bawarskiego Obserstdorfu austriacka dolina Kleinwalsertal zapewniła nam trzy dni świetnej biegówkowej rozrywki. Narciarsie wycieczki z widokiem na Alpy Algawskie robiły wrażenia na wszystkich narciarzach biegowych, których mieliśmy okazję spotkać w te dni.